Reparation
Indlevering:
Indlevering kan efter telefonisk aftale ske personligt, eller indsendes via fragt. Det er vigtigt der er vedlagt en detaljeret fejlbeskrivelse og returnerings adresse.
Forudsat der ikke er reservedele der er i restordre hos leverandøren, eller tale om en periodisk fejl, vil der normalt være en 1 uges leveringstid på reparationer.
Hvis der er tale om en garantisag, anbefaler vi, at se under NBS produktfane, for at sikre en smidig arbejdsgang i forhold til den korrekte dokumentation for viderebehandlingen af garantien.
Reparation uden for garanti:
Vi foretager reparationer og service mod betaling på Sony, Panasonic og JVC såfremt produktet ikke er dækket af garanti. NBS vil i disse tilfælde udarbejde et tilbud på reparationen, der kan giver et overblik for hvad der videre skal ske med reparationen. Bliver tilbuddet ikke accepteret returneres udstyret i samlet tilstand og forundersøgelsen faktureres med;
1½ time for professionel broadcast udstyr
1 time ved semiprofessionel produkter
½ time for konsum produkter.
Et tilbud er normalt gældende i 4 uger, såfremt der ikke er andet aftalt, betragtes tilbuddet som ikke accepteret og returneres efterfølgende med fakturering af tilbudsgivning.
Et overslag af en reparation ved en forsikringssag, fastsættes prisen efter tidsforbrug.
Ansvar og forsikring:
Fra kvitteringstidspunktet for modtagelse af udstyr, overtager NBS ansvaret for håndtering og opbevaring, indtil udlevering eller afsendelse af udstyr fra NBS adresse sendes retur.
Ved returforsendelse fra værksted, pakkes udstyret transportsikket. Såfremt en transportskade skulle opstå skal anmeldelsen fremføres straks ved modtagelsen overfor transportøren.
Medfølgende udstyr til reparationen er almindeligvis dækket af ejers løsøreforsikring.
NBS påtager sig ingen ansvar ved tab, skader eller bortkomst under transport af udstyr, ej heller tab ved eventuel forsinkelse af transport.
Garantireparationer: (Leverandørgaranti)
Når en reparation, der er inden for garantiperioden, er efterset af en tekniker, og grunden til fejlen er konstateret, er det årsagen for fejlens opstående der er afgørende for, om reparationen er omfattet af garanti.
Bemærk venligst at håndteringen af reparationer der er dækket af garanti, ikke er ens for Sony, Panasonic og JVC på NBS værksted, Se under fabrikatets fane.
Reparationsgaranti: (NBS garanti)
En reparationsgaranti skal forstås således, at det kun er den/de udbedrede fejl, samt de reservedele der er udskiftet i denne forbindelse, som er indbefattet. Såfremt der efterfølgende måtte opstå nye fejl eller skader, er disse ikke omfattet af en reparationsgaranti.
Indlevering af garantireparationer:
Indlevering kan efter telefonisk aftale ske personligt, eller indsendes via fragt. Det er vigtigt der er vedlagt en detaljeret fejlbeskrivelse og returnerings adresse.
Forudsat der ikke er reservedele der er i restordre hos leverandøren, eller tale om en periodisk fejl, vil der normalt være en 1 uges leveringstid på reparationer.
Vi anbefaler, at se under NBS sidefane for produktet, for at sikre en smidig arbejdsgang i forhold til den korrekte dokumentation for viderebehandlingen af garantien.